Bohaterska Bójka
Aktualna rotacja bohaterów

Podsumowanie sesji Q&A na Reddicie
Tajgeer 3 miesiące temu

Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem sesji Q&A, która odbyła się na Reddicie i dotyczyła Heroes of the Storm 2.0. Przypomnijmy, że jej uczestnikami ze strony Blizzarda byli:
  • Kent-Erik Hagman - projektant bohaterów
  • Travis McGeathy - główny projektant gry
  • Daniel Robbins - inżynier oprogramowania sieciowego
  • Jeff Shyy - producent gry
  • Ray Ocampo - projektant interfejsów użytkownika
  • Junho Kim - główny artysta interfejsu użytkownika.
Co ciekawego mieli nam do przekazania deweloperzy? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym podsumowaniem!

źródło1. W jaki sposób decydujecie o tym, czy dana skórka powinna być legendarna lub epicka?
Wraz z przedstawieniem Skrzynek z łupami, rzadkość przedmiotu ma zdecydowanie inne znaczenie niż wcześniej. Teraz jest to dosłownie rzadkość określonego przedmiotu. Rzadkość przedmiotów w Skrzynkach jest oceniania subiektywnie, na podstawie 'poziomu fajności' i będziemy na pewno dostosowywać inne przedmioty w trakcie trwania bety.

2. Czy będą jakieś ukryte skórki lub wierzchowce (niewymienione w Kolekcji), które będą mogły być zdobyte?
Wraz z aktualizacją 2.0 wszystkie kosmetyczne przedmioty w Skrzynkach mogą być stworzone z użyciem Odłamków, co oznacza, że muszą się pojawić w Kolekcji. Nie ma żadnych przedmiotów, które mogą zostać zdobyte, a nie będą tam wymienione - istnieje jednak szansa, że w przyszłości takowe się pojawią, aczkolwiek nie mamy tego obecnie w planach.

3. Czy planujecie dodać komentatorów dla każdego bohatera?
Nie planujemy tego. Wybieramy postacie, które uważamy za najbardziej interesujące.

4. Czy macie plany na wprowadzenie póz zwycięstwa dla ekranu MVP, emotikon czy animacji jako przedmioty kosmetyczne?
Świetny pomysł! Zdecydowanie jesteśmy zainteresowani dodawaniem tak zwanych póz zwycięstwa oraz animacji w wielu obszarach, ale potrzebujemy więcej czasu, aby się przyjrzeć technicznym aspektom. Na pewno chcemy to wprowadzić w przyszłości.

5. Czy planujecie dodać możliwość ustalania Wyposażenia z ekranu Kolekcji, a nie tylko z Gry?
Zdecydowanie tak - na pewno zrobimy to w przyszłości.

6. Czy planujecie zaimplementować system klanów lub gildii?
Tak! Jesteśmy bardzo zainteresowani wprowadzeniem takich funkcji i zgadzamy się, że miałoby to bardzo pozytywny wpływ na socjalne aspekty gry. Niestety nie jesteśmy w stanie przedstawić teraz konkretnego terminu, ale jest to na naszej liście.

7. Są gracze, którzy posiadają rozegranych więcej niż 1000 gier jednym bohaterem (czyli w teorii mogliby być powyżej 20 poziomu) - jaki otrzymają poziom w Heroes 2.0?
W chwili obecnej obecny limit 20 poziomu konwertuje się do 55 poziomu w Heroes 2.0 zgodnie z przyjętą przez nas krzywą doświadczenia. Moglibyśmy wprowadzić pewne zmiany, aczkolwiek uważamy, że powinno to wyglądać tak, jak obecnie.

8. Czy będzie możliwość zakupienia przedmiotów bez potrzeby kupowania Klejnotów?
Klejnoty są w głównej mierze do zdobycia poprzez zakup za realną walutę, ale na przykład na poziomie 5 otrzymasz 1000 klejnotów (tak jak każdy gracz, który w momencie przejście na nową wersję gry osiągnął 5 poziom) oraz dodatkowe 150 klejnotów za każde 25 poziomów gracza. Podane liczby mogą jednak ulec zmianie w trakcie bety.

9. Czy częstotliwość wypadania przedmiotów ze Skrzynek będzie taka sama w Heroes 2.0 jak jest obecnie w becie?
Beta jest szansą na zebranie wymaganego feedbacku i wprowadzenia korekt. Póki co jesteśmy bardzo zadowoleni z obecnego poziomu ale, podobnie jak w przypadku wszystkiego w becie, może to ulec zmianie przed premierą.

10. Czy planujecie zaktualizować modele starszych bohaterów, takich jak Arthas?
Z pewnością chcielibyśmy je zaktualizować, ale póki co nie mamy żadnych konkretnych planów.

11. Kiedy otrzymamy oficjalne API gry?
Nie mamy żadnych konkretnych informacji, ale pracujemy nad tym wewnętrznie. Podamy więcej informacji, kiedy będziemy się zbliżać do publikacji interfejsu.

12. Czy to prawda, że Skrzynki posiadają mechanizm zapobiegania częstego występowania duplikatów - zamiast powtórek gracz posiada większą szansę na zdobycie brakujących rzeczy?
To nie jest prawda. System Odłamków jest po to, aby zajmować się duplikatami i jest swego rodzaju mechanizmem samoregulującym. Im więcej posiadasz przedmiotów - tym więcej możesz dostawać duplikatów, a co za tym idzie - będziesz zdobywać więcej Odłamków, które mogą posłużyć do tworzenia przedmiotów.

13. W jaki sposób determinowana jest zawartość Skrzynke? Jest ona losowana w momencie tworzenia, czy w momencie otwarcia/destrukcji? Czy mogę zbierać Skrzynki, aby otworzyć je w przyszłości i zyskać przedmioty z przyszłych aktualizacji?
Zawartość Skrzynek jest losowana w momencie ich pierwszego otwarcia. Zastanawialiśmy się nad tą kwestią przez dłuższy czas, ale uznaliśmy, że będzie to zdecydowanie lepsze dla samych graczy. Twój wybór - jeśli chcesz, możesz zbierać Skrzynki i otworzyć je w przyszłości.

14. Czy zyskamy możliwość wyłączenia widoczności Graffiti oraz Sztandarów?
Nie mamy w planach umożliwiania wyłączenia tych elementów, ale czytelność rozgrywki jest dla nas priorytetem i jesteśmy bardzo wrażliwi w tych kwestiach. Dlatego wprowadziliśmy na przykład czas odnowienia w momencie używania Graffiti, czy ograniczyliśmy czas ich wyświetlania.

Pracujemy również nad wprowadzeniem limitu wyświetlanych Emotikon w pojedynczej wiadomości na czacie.

15. Czy macie w planach zmianę sposobu pokazywania skórek w Kolekcjach? Obecnie wydaje się być ich za dużo.
Z perspektywy interfejsu użytkownika, chcemy je pokazywać w możliwie jak najbardziej przejrzysty i atrakcyjny sposób. Rozważamy jednak kilka opcji i być może wprowadzimy pewne korekty.

16. Czy w Heroes 2.0 doczekamy się zmian w systemie dobierania graczy?
Cały czas pracujemy nad różnymi aspektami tego systemu. Nie mamy w planach żadnych poważnych zmian, ale będziemy wdzięczni za nadsyłanie sugestii - wiele dla nas znaczą!

17. Wspominano wcześniej, że mogą być pewnie zmiany w systemie leczenia pomocników, aby nie stawali się zwykłymi 'maszynami do leczenia'. Jesteście zadowoleni z obecnej sytuacji tej roli?
To prawda, że o tym wspominaliśmy - właściwie był to jeden z naszych głównych powodów dla których dodaliśmy Pancerz do gry. Cały czas analizujemy na bieżąco sytuację w grze i będziemy reagować, jeśli zacznie się to wymykać spod kontroli. Chcemy dać pomocnikom większą możliwość tworzenia dogodnych okazji w walkach w Nexusie.

18. Czy planujecie wprowadzić pewne ulepszenia w interfejsie rozgrywki, aby na przykład informować o pojawieniu się katapult? Niektórzy gracze dalej nie wiedzą, kiedy dzieją się określone wydarzenia na mapie.
Świetny pomysł! Na pewno to rozważymy.

19. Czy planujecie dodać do gry bohaterów z Hearthstone'a?
Nie mogę powiedzieć nad jakimi bohaterami pracujemy, ale bardzo chcielibyśmy kiedyś wprowadzić bohatera z Hearthstone'a!

20. Przychodzę do Heroes of the Storm z DotA, gdzie minimapa znajduje się po lewej stronie ekranu. Czy planujecie dodać możliwość zmiany lokalizacji tego elementu?
Duże możliwości personalizacji w grze są zawsze godne przemyślenia. Nie mamy konkretnych planów, ale jest to coś, co bierzemy pod uwagę.

21. Czy planujecie wprowadzić zmiany w rotacji map, dodając swego rodzaju 'miekką' rotację bohaterów? Ułatwiłoby to nowym graczom zapoznanie się z metą.
Naszym celem jest dostarczenie unikalnej i ekscytującej rozrywki na wszystkich naszych polach bitew. Rozważamy możliwość wprowadzenia funkcji 'odblokowywania map', ale nie mamy obecnie konkretnych planów.

22. Czy przedmioty związane z wydarzeniami w grze (np. Księżycowe Święto) będą dostępne przez cały rok w Skrzynkach?
Niestety nie, będą one dostępne tylko w momencie trwania wydarzen w grze. Nie będzie można zdobyć 'sezonowych' przedmiotów w ciągu całego roku.

23. Planujecie zmiany w talentach lub umiejętnościach Zaginionych Wikingów?
Na chwilę obecną nie posiadamy takich planów.

24. Obecnie w becie bohaterowie otrzymuję punkty doświadczenia po ukończeniu Bohaterskiej Bójki. Czy jest zamierzony efekt?
Zdecydowanie! Nie zdążyliśmy tego zaimplementować wizualnie, aczkolwiek będzie to gotowe na premierę Heroes 2.0.

25. Czy dodacie jakieś dodatkowe możliwości na umieszczanie emotikon w wiadomościach? Obecnie, podczas rozgrywki, jest to bardzo trudne!
Chcielibyśmy wprowadzić mechanizmy, które to ułatwią, ale obecnie nie mamy wypracowanego żadnego rozwiązania.

26. Czy planujecie wprowadzić zmiany w kwestiach powiązanych z unikalnymi skórkami (na przykład Archanioł Diablo czy Wysoki Templariusz Zeratul), aby były one lepiej dopasowane?
Uwielbiamy ten pomysł! Nie mamy konkretnych planów, ale przekażę uwagi zespołowi.

27. Jakie były Wasze przemyślenia związane z wprowadzeniem zmian u E.T.C.?
W zasadzie E.T.C. robił zbyt wiele rzeczy naraz. Mógł zostać wybrany w drafcie jako typowy wojownik, mógł split pushować linie, posiadał bardzo silną umiejętność Pogo. Musieliśmy wprowadzić pewne korekty.

28. Czy doczekamy się unikalnych przedmiotów związanych na przykład z rozgrywkami HGC?
Mamy dużo planów na nowe przedmioty, a stworzenie specjalnych rzeczy związanych z HGC jest czymś, czym jesteśmy zainteresowani.

29. Czy planujecie wprowadzić zmiany w talentach Raynora?
Na chwilę obecną nie mamy takich planów.

30. Społeczność w głownej mierze uważa klikanie umiejętnościami po portretach bohaterów za kontrowersyjny temat. Jaka jest Wasza opinia na ten temat i czy macie zamiar wprowadzić taką funkcję?
Bierzemy to pod uwagę. Aktualnie pracujemy jednak nad udostępnieniem możliwości wybierania bohaterów, a następnie używania umiejętności, gdyż uważamy, że będzie to najlepsze rozwiązanie dla pomocników.

31. Czemu nie kochacie Alaraka? :-(
Bardzo aktywnie pracujemy nad drzewkiem talentów tego bohatera. Dodam również, że pewien 'łagodnie popularny' talent na 4 poziomie stanie się bazowym dla bohatera... ;-)

Komentarze (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz!

Polecany stream

136 theWilQ

Facebook

Zgłoś błąd